8/8/12

Newport 1

I am in Newport, New England. This is the summer resort in America.
It took 7 hours to get by train due the storm and electricity problem. The train did not find power cut influenced by typhoon before departure.
They should have considered the alarm by weather news. The passengers including my boyfriend were so mad at this situation.
For me, as we could use internet, I was playing with iPhone! Smile.
New EnglandのNewportに来ています!
アメリカの避暑地です
NYから電車で3時間、
昨日の嵐で線路と電気の不具合のためなんと7時間かかりました!
走る前に台風の影響での停電に気づかず出発。。。
朝からニュースになっていたのに。。乗客は怒りまくってました。
もちろんウチの彼も。でもインターネットが使えたので私はずーーーっと
iPhoneで遊んでました。笑


It was like this in the train here. I took quiet car by accident and  a train guy was yelling us saying "Don't make any noise and not allowed to speak here!"
アメリカの急行電車はこんな感じ。クアイエット車両に乗ってしまったようで、
車掌さんが来て、ものすごいでかい声で、一切音を立てるな!おしゃべり禁止だ!
と怒鳴って行きました。。。
 This is the scenery from the train.  電車からの風景

On our arrival, we were off to New Port by car then we were heading to the ocean.
到着後は車でニューポートへ。
 だんだん海の方へ〜
By the time we arrived, it was late afternoon but
the evening sun was so beautiful!
夕日が綺麗でした~ 
着いた頃にはすっかり夕方。