7/19/10

Takashi Nakajima Exhibition

I went to see my friends art exhibition. His name is Takashi Nakajima http://www.nakajimatakashi.net/ and I met him at design school. It took place at gallery called Tokyo out of Place near Tengenji. It was second time for me to visit his show and it was final day of the exhibition. In the past, I saw his show at the first day and he participated for an exhibition held at former French embassy. I am always impressed his works as he makes a progress every time. This time was so beautiful as always! White motif gave transparency to the space and helped look white more! There were also vivid coolers, which expressed a mysterious feeling. I loved that! If I bought a big ceiling house, I would love to decollate them under ceiling or at fashion exhibition. I talked to friends as to how hard to break through the Japanese market for artist as well as fashion designer because of some reasons like there are not so many art galleries in Japan and lack of support for young, coming up artist unfortunately. I wish there were more support here. Therefore, many artists tend to go to overseas to try their ability but reality was not easy to compete globally. We really need great environment where we can make more effort here!


デザインスクールの時のお友達 中島 崇(なかじまたかし)http://www.nakajimatakashi.net/ なかちゃんの展示会にいきました。 天現寺近くにある、ギャラリーTokyo out of Placeで行われていて、私は最終日におじゃましました! なかちゃんの作品を見るのは2回目です。 以前旧フランス大使館取り壊しの前にで行われていた、EXhibitionにも参加していて、そちらでは初日に拝見。 なかちゃんの作品は日々変化していくので、何回か足を運ぶと楽しいのですが、 私はまだ、初日と最終日しか行っておらず、、是非次回は途中でもうかがうようにしよう! で、今回はすごくきれいでした! 白いモチーフ達が空間に透明感を与え、真っ白の空間がより白く見える。 そのなかにある、ビビットなカラーがまた、不思議な雰囲気を出していて、私はとっても好きでした。 もし、わたしがすっごい広い天井の高い家を買ったら、是非そのリビングの天井に飾りたい! または、是非なにか展示会とかでデコレーションをお願いしたくなるとっても素敵な作品でした。 そこで友達と話していて、日本ってギャラリーの数も少ないし、Coming upの若手アーティスとかの支援って少ない印象があります、 例えばファッション業界もそうだよね、もっと、アートやデザイナーなどを育てるようなカルチャーがもっと強くなればいいのに。 みんな海外に出ちゃうでしょ、じゃないと。もちろん海外の方が競争も激しいし、生き残るのは大変。 でも、生きる為に必死になれる環境があるよね。ここで評価されれば、この先の道が開かれる。的な。。 アート業界は詳しくないから、実際は日本にもそういうのあるのかな、わかんないけど、、 なんかもっとがんばれる環境作って行きたいよね! 私もがんばらねば!!