7/23/10

My Birthday

It is my BD! Again, I am turning 28 years old! (hehehe). This is my BD but I am in NY now for some business meetings. For me, BD is like Happy New Year celebration as it is celebrated for the day I was born. My new year starts from today! That's why I was so excited to visit here!! There were so many things happen last year. As you know I became an independent from the financial backer, termination of a primary brand or etc,,, However I believe I can get through it as I value them indeed! I think positive attitude brings happiness! This is a new chance to change something in your life. I was so waiting for that! I know it is not easy to change or challenge something new but I will try for this!! Because I am working hard recently positively, there are many good things happen around me as a matter of fact. As NY time is behind of Japan, I can celebrate my BD 2 times! Why not taking this advantage! It was hard to book the flight this time and hotel was 40% more expensive than regular season,,,,, I don't know why but seems NY is so popular this time. As soon as I landed in NY, extremely hot air blew me! It was so so hot!! After I checked in hotel I went to the showroom to discuss next season, which was so productive. It was really great to talk in person as we normally communicate by mails. In the night I went to a restaurant at The Standard hotel in meat packing area with my close friend. That district was so busy like Shibuya! Just difference is more older people here. After, I met another old friend and I run into my other friend at SOHO House. There were many good surprises! What a consequence! My Friend, jewelry designer Marie Ueda-san, she lives in Paris now but we met here by accident! It was a wonderful night! What am I going to present to myself for my BD??


今日は誕生日!イエーイ!また28歳! 今日からNY出張です。 NYのショールームとのMTが23日になった為、誕生日ですが、出張私的には誕生日ってお正月。 だって、自分が生まれた日だよ!新年は今日からはじまる。で、私はすごくNYに行ける事がうれしかった!!!去年は(昨日までが去年)はたくさんいろんな事が あって、皆さんにも心配されましたが、スポンサー会社からの独立や、みなさまにご愛顧いただいた、 aprimaryの休止など。楽しい事もたくさんあったけど、大変で、心が痛い事のほうが多かった、 でも、大変でもがんばりたいのは、それらを大事に思ってるから、いくらでもがんばれちゃうよね! 笑う門には福来たる!今日が来るのを私は待ち望んでいて、次、新しい自分に変わる良いチャンス! なかなか人って変われないでしょう?だって毎日がんばって生きてて、どう変わる? いつも、どうすればよくなれる?どうすればいい?わかんないよね?でも、誕生日とか良い機会よね。いつも思う。だから、今日から心も一新!新しい新年に向けてわくわくするよね。 わくわくすると、いろんな楽しい事がどんどん集まって来る!最近楽しいことが多いかも!! 昨日すっごい良い事あったの!!そんな素晴らしい日に日本脱出!NYは時差が13時間かな?今、あるから、JFK空港に着いたらもう一回誕生日! イエイ!ながーい一日。今回すっごいNY混んでる!!なんで?飛行機もすっごい大変だった!!予約ホテルも通常の40%アップぐらい!? なんで??人気だね?NY着いたらとにかく暑い。。すっごい熱気。あつーーい!夏!ホテルに着いて早々、ショールームに出かけMT。次の春の新しいコレクションの打ち合わせです。 すごくいろんなことが話せて、有意義なMTでした、来てよかった!! やっぱり向かい合って話さないとわからない事たくさんあるよね!夜は仲のいい友人とThe Standardのレストランで食事をしました。すごい混んでて、 このミートパッキングエリア本当にすごい人。渋谷なみだね、まじで。大人ばっかりだけど。 そして、昔の友人からも連絡があり、一緒に飲んだ り、そうそう、友達とSOHO Houseで飲んでたら、 そこでばったり!知り合いに!こんな偶然!すごくない?植田まりえちゃん、パリに住んでいて、 今はジュエリーのデザイナーをしているそうです。ほんとにびっくりしたーーー 楽しいハプニングいっぱい!!楽しい夜でした。私への誕生日プレゼントは何にしようかな?