1/24/11

Ms. Harumi Kurihara's atelier

Ms Harumi Kurihara
Today, I visited to Ms. Harumi Kurihara's atelier. She is a famous cooking expert and writer. I wanted to meet her in person as I had helped her make some garment before. I was impressed to see her house as the kitchen was so big, many staff working there and she was very focus to check the meals! I understood many great creations were born here! It is not easy to cook better and make it special than normal good food she said. Thus, it takes time to develop good enough to convenice people. I understand why all of people compliment her homey meal. I got why all of Japanese people are found of her cooking all though each has own couple of tea like me Osaka people like our region taste and do not like sweet taste like Tokyo people,,,, As you know, the testes of instant noodle in the north part and south are different as matter of fact. Yes, the meal I had today was so great!! She also commented you could built a better relationship if you could invite people rather than you are invited. It was a first time for a long time to feel such a comfortable warm feeling,,,, This kind of gentle environment also creates wonderful atmosphere and meal. Also, she has an aura and I think a successful person has same aura. She has a special aura and it is real! I will make a self enhancement to have such an aura like her!

今日は料理家の栗原はるみさんのアトリエに伺いました! 先生のウェアを少しお手伝いをさせて頂いていますので、 ご挨拶も兼ね伺いました。 とっても素敵なお家でした。キッチンはさすがすごく広かったです! たくさんのスタッフがお料理を作り、先生も細かくチェック! 先生のクリエイションはここで生まれるんだ、と実感! みんなが知ってる味を、もっとおいしく感じさせるように味を進化させるのは難しい。 と先生がおっしゃってました、たしかに、先生のお料理は家庭料理で、 だれもがおいしい〜♡と感じるものばかり。 だからこそ、みんながおいしいと思うおいしさを開発するのはすごくむずかしいかもしれない、 みんなお家の味、違いますもんね。 どうして栗原先生のお料理は家庭料理で、どうして全国区で人気があるのか、 ちょっと謎でした。だって私は大阪出身で、やっぱり関西風が好き。 東京の甘いおかずとかあんまり、、っていうか嫌い。 カップラーメンだって西と東で味違うよね、 でも今日頂いたお料理はとってもおいしくて。 なるほど納得。おいしいです! 『呼ばれる人より、呼ぶ側になった方が、素敵な人間関係が作れるわよ』と先生 いつも感じる事の無い、優しい空気の中でかなり癒されてしまった!! 素敵な環境で作られるおいしい食事。すごく自分も素敵な気分になりました。 食っていいなぁ、、、と。 そして先生のもつオーラも素敵、本当に成功している素敵な方は共通したオーラーをみんな持ってると思う。 本物であるオーラ。先生からもそんな特別なオーラがありました。 私もこんな素敵な女性になれるよう、がんばろう! さっそく新しいレシピが出たら、試してみようと決意! 楽しみになってきちゃった!